۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

جام قهرمانان قاره‌ها - ژاپن؛

ایران - برزیل؛ در انتظار یک نبرد آبرومندانه/ می‌توان انتظار خلق شگفتی داشت؟

ایران - برزیل؛ در انتظار یک نبرد آبرومندانه/ می‌توان انتظار خلق شگفتی داشت؟

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمان قاره‌ها پیش از ظهر سه‌شنبه برابر تیم ملی برزیل مدعی اصلی قهرمانی این دوره از رقابتها به میدان می‌رود. شاگردان خولیو ولاسکو در شرایطی نخستین دیدار خود در این رویداد را برگزار می کنند که در رقابت‌های لیگ جهانی نمایش درخشانی داشتند و توجه جهان والیبال را به خود جلب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانان قاره‌ها از روز سه شنبه به میزبانی شهرهای توکیو و کیوتو ژاپن آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین گام به مصاف برزیل می‌رود. این دیدار ساعت 10:40 به وقت تهران در شهر کیوتو برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که تیم ملی ایران در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها حضور پیدا می‌کند.

تیم‌های ملی ایران و برزیل پیش‌تر سه بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در هر سه مرتبه این تیم برزیل بود که به مقام نخست دست یافت. رویارویی با برزیل درحالی صورت می‌گیرد که شاگردان برناردو رزنده بعد از ناکامی در کسب مدال طلای بازی‌های المپیک لندن و لیگ جهانی، انگیزه‌های فراوانی دارند تا دست کم در این تورنمنت از روسیه سبقت بگیرند و جام را فتح کنند.

اگرچه در ترکیب برزیل دیگر خبری از "جیبا" ستاره محبوب و دوست داشتنی سلسائو نیست ولی برخی هم دوره های وی نظیر ویسوتو، رافائل، لوکاس، تیاگو، سیدائو و برونو رزنده پسر سرمربی این تیم که کاپیتانی طلایی‌پوشان را نیز بر عهده دارد همچنان در تیم ملی بازی می‌کنند. برزیل با وجود قدرتی بودن در کارهای سرعتی هم فوق‌العاده عمل می‌کند و به باور خیلی‌ها بهترین والیبال دنیا را ارایه می‌کند با این حال در دو سال اخیر پشت سد تیم قدرتمند روسیه گرفتار شده است.

اما در طرف دیگر تیم ملی ایران قرار دارد که در دو سال اخیر با خولیو ولاسکو آنچنان قدرتمندانه ظاهر شده که حالا تیم‌های مطرح دنیا هم به احترام آن کلاه را از سر خود بر می‌دارند. تیمی که برای دومین بار متوالی جام ملت‌های آسیا را با این مربی نامدار والیبال جهان فتح کرده، پیش‌تر در لیگ جهانی پدیده مسابقات لقب گرفت و حالا در ادامه روند رو به رشد خود می‌خواهد در جام قهرمانان قاره‌ها هم آبرومندانه ظاهر شود.

شاید روی کاغذ کمترین شانس را بتوان برای تیم ملی کشورمان در جدال رو در رو با برزیل قایل شد ولی اتفاقاتی که در لیگ جهانی رخ داد و برتری در زمین ایتالیا و کوبا و شکست تیم های صربستان و آلمان در تهران یا برتری در دو دیدار تدارکاتی مقابل روسیه در خاک این کشور پس از لیگ جهانی باعث می شوند که نیم نگاهی هم به خلق یک شگفتی بزرگ در آغاز این مسابقات داشته باشیم.

خولیو ولاسکو که روزگاری پرافتخارترین مربی والیبال جهان بود و با دور شدن از تیم‌های مدعی این عنوان را به برناردو رزنده، سرمربی برزیل واگذار کرد برای حضور در این مسابقات سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزاجانپور، رحمان داوودی، شهرام محمودی، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی پناه را انتخاب کرده و به نظر می‌رسد با همان ترکیب جام ملت‌ها برابر برزیل به میدان برود.

برزیل، موفق‌ترین تیم تاریخ جام قهرمانان قاره‌ها
در این دوره از مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها، شش تیم برزیل، ایتالیا، امریکا، روسیه، ایران و ژاپن حضور دارند که در این بین برزیل پرافتخارترین تیم این رقابتها محسوب می‌شود. برزیل با کسب 3 مدال طلا و دو نقره در پنج دوره ای که از عمر جام قهرمانان قاره‌ها گذشته، عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است. کوبا، که رقابت برای حضور در مسابقات امسال را به امریکا باخت با یک طلا، یک نقره و دو برنز در رده دوم تیم‌های پرافتخار این جام قرار دارد و ایتالیا نیز با یک طلا و یک برنز سومین تیم پرافتخار جام قهرمانان قاره‌هاست.

این سه تیم در حالی موفق‌ترین تیم‌های تاریخ 20 ساله جام بین قاره‌ای نامیده می‌شوند که روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های برتر والیبال جهان، از آغاز برگزاری این پیکارها(1993) تاکنون هیچگاه نتوانسته بود با کسب عنوان قهرمانی اروپا جواز حضور در جام قهرمانان را کسب کند و تازه امسال اولین دوره حضور خود در این جام را تجربه می‌کند.

برنامه مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها به وقت تهران
براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها، برنامه این رقابت‌ها به وقت تهران به قرار زیر است:

سه‌شنبه 28 آبان - کیوتو

* ایتالیا - روسیه، ساعت 6:40
* ایران - برزیل، ساعت 10:40
* ژاپن - آمریکا، ساعت 13:40

چهارشنبه 29 آبان - کیوتو

* ایران - ایتالیا، ساعت 6:40
* برزیل - آمریکا، ساعت 10:40
*  ژاپن - روسیه، ساعت 13:40

جمعه اول آذر - توکیو

* ایتالیا - آمریکا، ساعت 6:40
* ایران - روسیه، ساعت 10:40
* ژاپن - برزیل، ساعت 13:40

شنبه دوم آذر - توکیو

* ایران - آمریکا، ساعت 6:40
* روسیه - برزیل، ساعت 10:40
* ژاپن - ایتالیا، ساعت 13:40

یکشنبه سوم آذر - توکیو

* برزیل - ایتالیا،ساعت 6:40
* روسیه - آمریکا، ساعت 9:40
* ژاپن - ایران، ساعت 9:40

کد خبر 2177071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha